Skip navigation

Velika sredstva iz europskih fondova novim, siromašnijim članicama Europske unije, dramatično će povećati njihovu emisiju stakleničkih plinova, istovremeno dok 27-orica vode borbu protiv klimatskih promjena, piše ovoga tjedna list Financial Times. Postizanje svijesti o očuvanju okoliša najvažnija je borba 21. stoljeća

Skupina Prijatelji Zemlje predstavila je izvješće koje pokazuje da deset novih uglavnom bivših komunističkih zemalja ima namjeru usmjeriti samo 1 posto od 177 milijardi eura za obnovljivu energiju i za projekte štedljive energije. Skupina traže od Europske komisije da ne prihvati njihove planove, koji pokrivaju razdoblje od 2007-2013., osim ako se na njih ne stave amandmani.

euwide.jpgProšloga mjeseca, čelnici EU dogovorili su se o smanjivanju emisije stakleničkih plinova i velikom povećanju sredstava za obnovljivu energiju. ‘Kako možemo uzeti ozbiljno obveze koje se tiču klimatskih promjena i energetike a koje su dogovorili čelnici EU u ožujku ako ih EU potkopava s drugom najvećom proračunskom linijom’, rekao je Martin Konecny iz Prijatelja Zemlje.

‘Komisija mora spriječiti da se tijekom sedam godina izgube milijarde eura za intenzivan razvoj’ u deset novih zemalja koji će dovesti do visoke emisije stakleničkih plinova, što je u suprotnosti s ciljevima Europske unije, dodao je. Unutar prometnog sektora, kaže izvješće, 53 posto sredstava iz fondova bit će u tim zemljama utrošeno za ceste i autoceste, samo 30 posto za željeznicu, a 10 posto na javni promet u gradovima.

‘Već sada Češka i Litva imaju više automobila po osobi nego bogata Danska’, navodi FT Magdu Stoczkiewicz, iz skupine CEE Bankwatch. Komisija još nije komentirala hoće li tražiti promjene planova.

2 Comments

  1. Ja sam danas složio jedan bicikl. Od starog mi djeda. Sutra mi stižu vanjske gume za njega pa ću ga opet rastaviti i pofarbati…eto ja ne želim više auto…još da mi je naći onaj stari sic na federe…pozdrav stari moj, a nije mi se štucalo, znao sam da ćete me spomenut…

  2. kažu da su krave najveći ispuhivači co2, ja ću onda brzo otići k vragu jer za doručak i večeru svakodnevno imam co2


Odgovori

