Skip navigation

Hrvatski uvoz hrane oborio je novi rekord: u 2007. premašit će dvije milijarde dolara, što dosad nije zabilježeno.
Prema podacima Sektora za poljoprivredu HGK, u prvih 11 mjeseci poljoprivredni je uvoz već premašio lanjski i iznosio 1,93 milijarde dolara. S obzirom na to da je prosinac mjesec povećanog uvoza i potrošnje hrane, najnoviji podaci, koji se tek obrađuju, pokazat će da je Hrvatska, oborila sve dosadašnje rekorde.

Koliki su razmjeri uvoza hrane najbolje ilustrira podatak da je po glavi stanovnika prošle godine uvezeno hrane vrijedne više od 450 dolara.

Podaci pokazuju da je rastao i hrvatski izvoz te je u prvih jedaneast mjeseci iznosio 1,17 milijardi dolara, no upozoravajući je daljni rast deficita koji će nakon končane obrade podataka za 2008. biti veći od 800 milijuna dolara. Manjak u razmjeni prošle je godine iznosio 657 milijuna dolara. Stipan Bilić, direktor u HUP-u, kaže da je godišnji promet hrane u Hrvatskoj 23 milijarde kuna, od čega hrana iz uvoza čini 10 milijardi, ili oko 40 posto.

Poražavajući je to podatak kad se zna da uvoz hrane u ukupnom prometu u svim zemljama EU čini samo osam posto, kaže Bilić. Toliki uvoz svrstava nas u sam vrh zemalja ovisnih o uvozu. Biljna proizvodnja i prateća industrija činile su 1,3 milijarde dolara uvoza, a deficit je u tom dijelu iznosio gotovo 400 milijuna dolara.

Uvezeno je mesa vrijednog više od 140 milijuna dolara, hrane za životinje za 133 milijuna dolara, živih životinja za 120, voća za 138, proizvoda od žitarica za 149 milijuna dolara itd. U izvozu i dalje dominiraju žitarice. Njih je izvezeno za 133 milijuna dolara. Najviše je na strana tržišta izvezeno šećera – za više od 185 milijuna dolara.

Suficit samo kod žitarica, šećera, ribe

Poražavajući su i podaci da je od 17 kategorija u biljnoj proizvodnji izvoz veći od uvoza samo u tri, i to kod žitarica, šećera i duhana. Od devet kategorija proizvoda u stočarskom dijelu, više smo izvezli nego uvezli samo u dvije, i to kod prerađevina od mesa koje su ostvarile višak od 9,9 milijuna dolara te izvoza ribe koji je imao suficit od oko šest milijuna dolara.

3 Comments

  1. Još malo, prijatelju dargi, i doći će proljeće, vrijeme rasta i izlaska iz zimske usporenosti. To je vrijeme za čišćenje i pročišćavanje tijela, uma, emocija, duha… U proljeće će se mnogi od nas osjećati kao da su se ponovo rodili ili nešto novo otkrili, a ono što je tijekom zime spavalo u nama počet će dobivati novi oblik.

    Želim ti lijep vikend i srdačno te pozdravljam!

  2. A koliki nam je bio izvoz??? Ne mislim na odljev mozgova, već na robu široke potrošnje??? Pozdravljam…

  3. ZA MENE JE SREĆA

    Za mene je sreća
    nad ravnicom dragom šarena duga,
    i ispružena čvrsta ruka, prijatelja, druga.

    Za mene je sreća
    mir hrastove šume, njene draži,
    riječ lijepa, ljudska, ne laži.

    Za mene je sreća
    puna zlatnoga žita vreća,
    zdravlje prijatelja i njegova sreća.

    Za mene je sreća
    tambure vesele mio glas,
    prijateljski duh što spaja nas.

    Za mene je sreća
    kad znam da sam s vama, ne sam,
    i toplim suncem obilan dan.

    Za mene je sreća
    miris dragog rodnoga juga,
    što mi vi nudite – vaš sam zahvalni sluga!

    I.Š.Baća, 7. veljače 2008.

    Ovom ti pjesmom želim lijep vikend i puno te pozdravljam!


Odgovori

