Skip navigation

Svjetska zdravstvena organizacija kaže da vlade moraju predvoditi u tom procesu kroz zakone koji ograničavaju štetne marketinške metode usmjerene prema djec. Svjetska zdravstvena organizacija poziva na hitnu akciju za okončanje problema debljine kod djece, manjim marketingom nezdrave hrane i bezalkoholnih napitaka.

U Ženevi, Svjetska zdravstvena organizacija je prije nekoliko mjeseci objavila nove preporuke za poboljšanje zdravlja djece.
Djeca diljem svijeta izložena su marketingu hrane u kojoj je previše masti, šećera i soli – tvrdi Svjetska zdravstvena organizacija. Sve to povećava rizik da će mlađe generacije tijekom života razviti nezarazne bolesti. Na takve bolesti otpada oko 60 posto svih smrtnih slučajeva godišnje, većinom u zemljama niskih i srednjih primanja.
Zdravstveni dužnosnici navode lošu prehranu kao jedan od četiri glavna faktora koji vode raku, dijabetesu, kardiovaskularnim bolestima i kroničnim bolestima pluća; bolestima koje uzrokuju više od 9 milijuna prijevremenih smrtnih ishoda godišnje.
Tim Armstrong, koordinator za programe prevencije pri Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, kaže da je jedan od rizičnih faktora  – debljina – rastući problem kod djece u siromašnijim zemljama: “Trenutno u svijetu 42 milijuna djece, mlađe od pet godina, ili je predebelo ili je patološki debelo. 35 milijuna od ta 42 žive u zemljama niskih i srednjih primanja, što je ogroman problem i za zemlje članice i za samu Svjetsku zdravstvenu organizaciju u planiranju načina na koji ćemo se nositi s rezultirajućim bolestima i teretom koji će stvoriti ta debela djeca kad odrastu u debele odrasle ljude.”
Palantina Toelupe je ministrica zdravlja u Samoi, maloj otočkoj državi u Tihom oceanu, sa 180 tisuća stanovnika. Ona kaže da je većina stanovništva predebela i patološki debela zbog modernizacije i promjena u načinu života. Nezarazne bolesti već sad su vodeći uzrok smrti na Samoi, kaže Toelupe, a problem će se još pogoršati jer debljina postaje sve veći problem i kod djece.
“Jako smo zabrinuti jer već sad imamo vrlo debelu i bolesnu populaciju odraslih osoba, a očekuju nas i pedijatrijski problemi vezani uz nezarazne bolesti. Teško nam je natjecati se s multinacionalnim kompanijama u medijima kako bismo se borili protiv njihovih reklama i utjecajem koje one imaju na našu djecu,” kaže Toelupe.
Svjetska zdravstvena organizacija okrivljuje televizijsko reklamiranje kojime se provodi najveći dio marketinga nezdrave hrane. Kako je rečeno, dokazano je da reklame utječu na prehrambeni ukus djece, na ono što žele jesti, te, na koncu, na njihove potrošačke navike.
Zemlje članice Svjetske zdravstvene organizacije još su prošle godina usvojile nove preporuke o marketingu hrane i bezalkoholnih napitaka, usmjerenom djeci kao publici. Poziva se na nacionalni i međunarodnu akciju u ograničavanju izloženosti djece marketinškim porukama koje promiču hranu bogatu zasićenim masnoćama, trans-masnim kiselinama, šećerima i solju.
Svjetska zdravstvena organizacija kaže da vlade moraju predvoditi u tom procesu kroz zakone koji ograničavaju štetne marketinške metode usmjerene prema djeci.

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: