Skip navigation

Svijetu prijeti nestašica hrane, koja je sve skuplja, jer se prehrambena industrija, prije svega u SAD-u, počela okretati proizvodnji obnovljih izvora energije, rečeno je u utorak na okruglom stolu ‘Budućnost primarne poljoprivrede’ u sklopu 2. regionalne konferencije prehrambene industrije »MMC&Retail Arena 2011«.

Miroslav Božić, iz Ministarstva poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja kazao je da je hrvatska primarna poljoprivreda na jednoj trećini produktivnosti koju imaju članice EU-a. Dodao je da se ulaskom u EU za Hrvatsku otvaraju nove mogućnosti, ali i izazovi. No, on vjeruje da se hrvatsko gospodarstvo sposobno integrirati u taj veliki prostor.

Uz važnost međusobne suradnje, Božić drži da je najveća mogućnost za Hrvatsku, ali i zemlje regije, mjere ruralnog razvoja.

Ljerka Puljić iz Agrokora je kazala da domaća poljoprivreda i prehrambena industrija imaju potencijal za razvoj, no potrebno je investirati u nove tehnologije te u proizvode s višom dodanom vrijednosti.

Puljić je kazala kako je osnovni potencijal za poljoprivrednu proizvodnju zemljište kojeg Hrvatska ima 950.000 hektara obradivog, a po nekim procjenama, kaže, na više od dva milijuna hektara moglo bi se proizvoditi.

Smatra kako poljoprivredu i prehrambenu industriju treba razvijati na način da se ona zaista percipira od svih sudionika u društvu kao strateška grana, što znači da svaka aktivnost koja može pridonjeti olakšanju investiranja, transferu znanja, stvaranju infrastrukture, treba biti prioritet bez obzira tko o tome odlučuje.

Proizvodnja i prerada hrane mora se dići na konkurentski nivo da bi mogla konkurirati onome što će dolaziti s drugih tržišta. Prostora za rast ima u voćarstvu, povrćarstvu, ekološkoj poljoprivredi, ali i kod ratarskih kultura.

Važnost investiranja u nove proizvode istaknuli su i vlasnik MK Grupe iz Srbije Miodrag Kostić, predsjednik Uprave i suvlasnik Victoria Grupe iz Srbije Zoran Mitrović, predsjednik Studen&CO Group iz Austrije Ilija Studen te Neven Vranković iz Atlantic grupe. Prema EBRD-u, radi se o tvrtkama koje stvaraju sedam milijardi eura prometa.

Kostić je kazao da ukoliko se brzo ne pripremimo za tržište od 500 milijuna ljudi i ne okrupnimo tvrtke, kroz neku suradnju pa ako treba i udruživanjem, sjedit ćemo na tribinama i gledati utakmicu koju igraju drugi igrači«.

Mitrović drži da je prilika u proizvodima bez GMO-a, kao što je soja i uljarice. No, kaže, Srbija nije prepoznala važnost biodizela, čiji potencijal samo u Vojvodini iznosi pet milijuna tona.

Kostić je kazao i kako je »ljubomoran na Hrvatsku« kako je vješto ispregovarala uvjete s EU za poljoprivredu.

Sudionici okruglog stola složili su se i kako su temelj uspješnog poslovanja kompanija jasna vizija osnivača te ljudski resursi. No, za iskorak iz regije na globalno tržište nedostaje kvalitetnih stručnjaka.

Autor: MARINKO PETKOVIĆ

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: